Tuesday 26 June 2012

Kenapa?

Assalamualaikum


Bercerita perihal belog aku yang baru ni, kenapa Kismak? Kenapa Jelly Jelly?
Kenapa?


Apa ada pada nama?


Kismak. Sedang 21 tahun aku hidup di atas muka bumi ini, bermacam-macam nama panggilan yang aku dapat sampaikan boleh aku senaraikan semua.
Dari nama penuh hingga nama yang terkadang aku fikirkan entah apa-apa maksud di sebalik nama tu.
Kismak adalah salah satu daripadanya.
Kismak terhasil daripada Kak dan Ismak. Dan apabila digabungkan, maka wujudlah Kismak itu.


Jelly Jelly. Satu perkataan baru yang aku belajar dari rumetku, Si Gadis Manis.



Pun begitu, nama yang tercatat pada sijil lahir dan kad pengenalan aku tetap Nur Ismaliza Binti Ismail. :)

Membaca amalan mulia. Jelly Jelly.

2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

setiap perkataan itu ada maknanya.. setiap kata yg terbentuk ada nilainya... sgt comey... ^.^

Nur Ismaliza Ismail said...

thanks. tapi cam kelakar. hihi :D
btw, thanks for visiting. :)